RSS

Greseli frecvente la evenimente business

21 Oct

stiu multi directori de firme care se ocupa de marketing, PR si mai ales vanzari pentru produsele si serviciile lor si nu stiu sa-si fructifice prezenta in interesul lor la un eveniment de business.

Cateva greseli frecvente pe care le fac la evenimente de afaceri (targuri, expozitii, seminarii, conferinte):

1. merg fara carti de vizita suficiente sau actuale si au mereu scuza pentru asta

2. in loc sa petreaca timpul alocat unui eveniment facand contacte noi cu potentiali parteneri (clienti, distribuitori, furnizori de servicii utile pentru firma lor), ei petrec 90% din timp cu propriii colegi sau
cu cunoscutii cu care se pot intalni oricand altcandva si evident pe bani mult mai putini

3. nu sunt pregatiti cu variatiuni la „discursul de 30 secunde” in care sa poata spune oricui, „spontan” si zambitor, cu ce se ocupa el si firma lui, plictisind un eventual interlocutor cu fraze savante si intortocheate si fara nici o relevanta pentru respectivul…

4. isi uita mereu zambetul acasa sau mai rau, il tin permanent „inchis bine in seif la banca”. Persoanele care zambesc atrag mult mai usor alte persoane decat cele „serioase’ sau incruntate si „preocupate de soarta planetei” taman cand e momentul de facut business…

5. nu se arata interesati de ce ar avea de spus si interlocutorul, mai ales daca le poate fi client sau partener, varsandu-si prisosul de cunostinte in fata ‘bietei victime” si neintelegand mai nimic din nivelul de nevoi sau asteptari ale acestuia de la un eventual parteneriat

6. stau prea mult de vorba cu acelasi nou contact, fara sa aiba in minte o finalitate de business, in loc sa incerce sa intre in discutii si cu alti parteneri potentiali, de multe ori mult mai valorosi pentru businessul lor

7. uita sa scrie imediat pe spatele cartilor de vizita si apoi in agenda de buzunar unde l-au cunoscut pe respectivul si cateva detalii de identificare a lui intre ceilalti 50 interlocutori ai zilei, astfel incat, odata ajuns la birou, pierde detalii pretioase din conversatii care i-ar fi putut „face diferenta” in afacere sau chiar nu mai pot asocia numele cu fetele oamenilor

8. nu fac follow up imediat dupa eveniment pe email sau telefon cu cei foarte importanti, lucru care denota lipsa de interes si profesionalism in ochii Potentialului client…

9. uita sa faca fotografii cu el la propriul stand, neajutand departamentul de PR sa promoveze imaginea firmei dupa eveniment, in website-ul sau blogul firmei sau chiar in presa

acestea sunt doar cateva dintre greseli de nefructificare optima a unui eveniment…

Anunțuri
 
Scrie un comentariu

Scris de pe Octombrie 21, 2008 în Networking

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: